2012. szeptember 30., vasárnap

Brownie


Emlékeztek Gombóc Artúrra? "Szeretem a kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, ... és minden olyan csokoládét, amit csak készítenek a világon!" Gyerekként akár rólam is szólhatott volna, de most már csak az étcsokoládét eszem meg, abból is csak a jobb fajtákat. Így nem meglepő, ha az étcsokis süteményekért is oda vagyok. Régóta keresem a tökéletes brownie receptet, de ez relatív. Mert ugyan honnan tudnám, hogy milyen a tökéletes amerikai brownie? - hiszen soha nem ettem, csak különböző hazai változatokat. A következő receptet az USA-ban élő, volt osztálytársnőm ajánlotta. Nem állítom, hogy ez a tökéletes brownie, de nagyon ütős lett. Csak picit változtattam rajta. Mit tegyek? - imádom, ha kakaó is van a csokis sütikben.

Hozzávalók (30x45-ös tepsihez)
  • 450 g vaj
  • 450 g + 340 g félédes csokoládé (én fele-fele arányban használtam tejcsokoládét és Tibi 60%-os étcsokoládét)
  • 170 g keserű csokoládé (80-90%-os)
  • 6 db tanyasi tojás
  • 3 ek. instant kávé
  • 2 ek. vanília kivonat
  • 370 g cukor
  • 120 g + 30 g liszt
  • 3 ek. holland kakaópor
  • 1 ek. sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 280 g dió

Kivajazok egy 30x45-ös tepsit. A sütőt 160 fokra melegítem.

A 450g vajat, a 450g felaprított félédes csokoládét és a 170g felaprított keserű csokoládét gőzfürdő felett megolvasztom, majd hűlni hagyom.
A 6 tojást 3 evőkanál instant kávéval, 2 evőkanál vanília kivonattal és a 370g cukorral egy mély keverőtálba teszem és összekeverem. Nem verem fel, csak összekeverem. Hozzáöntöm a csokis masszát, és szobahőmérsékletűre hűtöm.
A 120g lisztet összekeverem a 3 evőkanál kakaóporral, sütőporral és sóval, majd az egészet a csokis masszához adom.
A 340g csokoládét felaprítom, rászórom a 30g lisztet és a 280g dúrvára vágott diót. Ez is mehet a csokis masszához. Miután összeforgattam, tepsibe öntöm és elegyengetem.
A 160 fokos sütőben 20 percig sütöm. Ekkor a tepsit megrázogatom, finoman a sütőrácshoz ütögetem. Ezáltal a tepsi és a süti között található gőz kiszökik (összetömörül a süti). Tovább sütöm, úgy nagyjából 15 percig, de legfeljebb tűpróbáig. Figyelem: nem szabad túlsütni!
Nekem sajnos 30x45-ös tepsim nincsen, csak 36x26-os. Magasabb is lett a browniem a kelleténél, ráadásul tovább is kellett sütnöm, 20 + 30 percig. De az íze így is nagyszerű.
Szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni, majd mehet a hűtőbe. Miután jól lehűlt, kockákra vágjuk.

Javaslat: a browniet, csakúgy, mint a legtöbb csokoládés édességet érdemes fogyasztás előtt kb. 20 perccel kivenni a hűtőből. Ennyi idő kell ahhoz, hogy a sütemény elérje a tökéletes ízt adó hőmérsékletet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése