2012. október 16., kedd

Szódabikarbónás pogácsa baconnel és parmezánnal


Ebéd után lefektettem Emesét, és arra gondoltam, hogy nekem most azonnal sütnöm kell valamit. Na de mit? Ismerve kislányom alvási szokásait, biztos voltam abban, hogy 40 percnél több időm nem lesz a sütire. Édeset nem akartam, mert ma reggel fogyott el az almás pite, és már tervbe vettem az aranygaluskát és a mézeskalácsot a hétre. Na de sósból se szerettem volna túl bonyolultat, mert a férjem már benyújtotta az igényét Stahl Judit olajbogyós kiflijére, azzal szöszölhetek majd kedvemre. Bekukkantottam a hűtőbe, ahol szemet szúrt a bacon és a parmezán. Egyből beugrott Rachel Allen szódabikarbónás pogácsája, ami gyors, egyszerű és persze finom is.

Hozzávalók
  • 450 g liszt
  • ½ tk. só
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 400 ml író
  • 100 g bacon
  • 50 g parmezán + kevés a tetejére

Íróm elég ritkán (szinte soha) van itthon, így 2/3-1/3 arányban natúr Activiát szoktam hideg vízzel összekeverni.
A sütőt 230 fokra melegítem.
A szeletelt bacont falatnyi darabokra vágom, és serpenyőben közepes lángon ropogósra pirítom.
A száraz hozzávalókat egy tálba mérem, kézzel jól összekeverem. Amint a bacon kihűl, a lisztes keverékhez forgatom, és a közepébe egy mélyedést csinálok. Oda öntöm az "író" jelentős részét, majd négy ujjammal (mintha egy négyágú villa lenne) fokozatosan belekeverem a lisztet. Ha szükséges, öntök még hozzá írót. A tészta nagyon hamar összeáll - puha kell legyen, de nem ragacsos.
Ekkor lisztezett deszkára borítom, cipót formálok belőle. Nagyjából 1,5 cm vastag lappá nyújtom, majd tetszés szerinti, lisztbe mártott formával kiszaggatom. (Én most 3cm átmérőjű pogácsaszaggatót használtam.) A vágási hulladékot gyors mozdulatokkal összegyúrom, és újabb pogácsákat szaggatok belőle.
A pogácsákat egymástól kb. 1,5 cm-re tapadásmentes tepsibe teszem, tetejüket a maradék íróval vékonyan megkenem, és kevés reszelt parmezánnal megszórom.
A meleg sütő középső rácsán 10-15 perc alatt szép aranybarnára sütöm. 10 perc után érdemes ránézni, ha nagyon pirulna, vegyük vissza a sütőt 200 fokra.
A pogácsák akkor sültek meg, ha az aljuk ütögetésre kongó hangot adnak.
Rácson hagyom kihűlni őket. Csak hidegen fogyasszuk, mert amúgy érződik a szódabikarbóna íze.



1 megjegyzés:

  1. Olajbogyós kifli? Ez megint nagyon jól hangzik. Ez a pogácsa pedig a nagymamám pogácsájára emlékeztet, mindig úgy ettem, hogy először leharaptam az alját, aztán felfele, hogy a végére maradjon a teteje. /Andris/

    VálaszTörlés