2012. november 19., hétfő

Drezdai Stollen

 
Régen nem különösebben rajongtam a csináld magad ajándékokért. Valószínű azért nem, mert a kézügyességem csapnivaló, és soha nem tudtam semmilyen értelmes ajándékot készíteni. Aztán jött a sütés, ami igazi Kánaán, mármint a saját készítésű ajándékok terén. Néhány évvel ezelőtt tehát rákaptam arra, hogy Mikulásra és Húsvétra valamilyen magam készítette finomsággal kedveskedjek a családnak. Múlt héten el is készítettem az idei ajándékokat: eredeti drezdai Stollent. A receptet Nassoló blogján találtam, és szerintem az összes eddigi próbálkozásom közül ez lett a legjobb Stollenem.
Annyit módosítottam, hogy a 10 dkg kis szemű mazsola helyett aprított aszalt szilvát, míg a citronát és az orangat helyett pedig BackMit Citrushéj keveréket használtam. Utóbbit már több boltban is láttam, de én a Fűszeráruhától szereztem be, igen kedvező áron.
A megkelt tésztát négy részre osztottam, és négy rudat formáztam belőle. 175 fokon, jó 60 percig sütöttem őket, az idő jó felétől fólia alatt, hogy nehogy megégjenek.
Most mindegyik rúd folpackba majd alufóliába tekerve a hűtőben csücsül, hogy Mikulásig jól összeérjenek az ízek. Fényképeket majd akkor készítek.
Üzenet a blogot olvasó családtagoknak: ne izguljatok, nem a meglepetés ajándékot taglaltam ilyen lelkesen, a Mikulás még biztos rejt valami meglepetést is a csizmátokba!

A Stollen hatalmas sikert aratott. Csak ajánlani tudom a receptet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése