2012. november 26., hétfő

Gyors túrós szelet


A héten vacsoravendégeink voltak. Ez nem olyan meglepő, hiszen mi nagyon szeretjük a vendégeket, mert azon túl, hogy ápoljuk a baráti kapcsolatokat, van egy újabb indokunk finomakat sütni-főzni. Most viszont nem jól indult a hét. Náthás voltam, és sajnos Emese baba is megfázott. Egy álmatlan éjszaka után készültem a vacsorára, és elhatároztam, hogy márpedig én nem fogok desszertet csinálni. Ebédig ki is tartott az elhatározásom, de állandóan az motoszkált a fejemben, hogy édesség nélkül nem igazi vendéglátás a vendéglátás. Főleg akkor nem, ha én vagyok a háziasszony.
Végül ez a sütemény készült, sütéssel együtt nagyjából 70 perc alatt.

Hozzávalók (kb. 25 x 15-ös tepsihez)
  • 150 g búzadara (1/2 bögre)
  • 125 g liszt (1/2 bögre)
  • 120 g cukor (1/2 bögre)
  • 1/2 tk. sütőpor
  • 120 g vaj
  • 600 g túró
  • 150 g cukor
  • 1 tojás
  • 1 natúr joghurt
  • 50 g citrushéj keverék (vagy mazsola)
  • 1 citrom héja
  • 1/2 tk. narancsvíz (elhagyható)
  • 2 vaníliás cukor

A sütőt 180 fokra előmelegítem, és előveszem a tepsit. A vajat gyorsan a fagyasztóba teszem, hogy később könnyebben tudjam reszelni.
A száraz hozzávalókat tálba mérem, és jól összekeverem.
A túrót egy nagy tálban villával gyorsan összetördelem. Hozzáadom a 150 g cukrot, tojást, joghurtot és az ízesítőket. Jól összekeverem.
Innentől kezdve már csak annyi a dolgom, hogy összeállítsam a sütit.
A vaj jó felét (az se baj, ha kicsit több) a tepsibe reszelem. Rászórom a darás keveréknek kicsit több mint a felét. Jön a túró fele, majd a darás keverékből annyi, hogy 4 evőkanálnyi maradjon a süti tetejére. Ráreszelem majdnem az egész maradék vajat, kb. 10 g maradjon a süti tetejére. Következik a maradék túró, darás keverék, és a legtetejére rácsipkedem a megmaradt vajat.
A sütő középső rácsán, kb. 40 percig (tűpróba) sütöm a sütit. A teteje éppen csak pirulni kezd.
Hidegen jól szelhető, másnaposan is nagyon finom sütit kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése