2012. november 20., kedd

Paradicsomos cukkini grillezett sajttal

Készülődünk a karácsonyra. Ez nálunk, az ajándékok vásárlása mellett azt is jelenti, hogy pocakkal is felkészülünk a sok-sok finomságra. Egy-két hét könnyed diéta tökéletesen elegendő arra, hogy az ünnepek alatt nyugodt szívvel együnk a finomabbnál finomabb ételekből, süteményekből. Tegnapra is könnyű ebédet (sült lazacot), míg vacsorára egyszerű grill sajtot terveztem, salátával. Emese viszont felborította a terveinket, mert úgy döntött, hogy márpedig mi nem megyünk vásárolni, lazacot meg főleg nem. Így kénytelen voltam felcserélni a vacsorát és az ebédet. Na de még salátám se volt itthon, az kellett használnom, ami a hűtőben találtam. Cukkini mindig van itthon, mert Emese nagyon szereti főzeléknek, a hűtőben talált paradicsom pedig az utolsó próbálkozásom volt a nyár ízeinek visszavarázsolásához. Természetesen sikertelenül, mert kemény is volt, savanyú is volt - tökéletes kiegészítő a cukkini mellé.
A grillezéshez használt sajt pedig mi más lehetne, mint a ciprusi Halloumi, amiről először Nigella műsorában hallottam. Régebben nem nagyon tudtam venni, de ma már a Metroban (horror áron) és az Aldiban is bármikor kapható. Tartunk is a hűtőben belőle, mert hosszan eláll, és bármikor "életmentő" lehet. Fényképet sajnos nem készítettem, mert pillanatok alatt felfaltuk az egészet.

Hozzávalók (2 személy részére)
  • 1 közepes, nem túl öreg cukkini (kb. 300 g)
  • 1-2 db paradicsom, amennyi otthon van
  • 2-3 ek. olívaolaj
  • só, bors, oregáno
  • fokhagyma (opcionális 1-2 gerezd)
  • 1 csomag Halloumi sajt

Azért fontos, hogy a cukkini ne legyen túl öreg, mert így a héjastól - magostól megsüthetem. Semmi nem vész kárba belőle, ráadásul a héj a néhány perces sütés alatt, éppen csak annyira sül át, hogy tartást és nagyszerű ízt kölcsönözzön, az amúgy jellegtelen zöldségnek.
Egy mély falú tapadásmentes serpenyőt (én Tefal wok-ot használok) erős lángon felmelegítek. Közben a megmosott cukkinit és paradicsomot felkockázom.
Amikor már meleg a serpenyő jöhet a 2-3 ek. olívaolaj, amit szinte pillanatok alatt felhevül. Ekkor jönnek a zöldségek, amiket a serpenyőben fűszerezek. Gyakori kevergetés vagy rázogatás mellett, maximum 5 percig sütöm az egészet. Több nem kell, mert a cukkini pillanatok alatt átsül. Legyünk óvatosak, mert az olaj erősen fröcsög. Ha fokhagymát is használunk (most nem tettem, mert nem illett a sajthoz) a sütés utolsó percében, fokhagymanyomóval passzírozom a serpenyőbe. Néhányat keverek rajta, és már készen is van. Hús vagy tészta mellé is tökéletes kiegészítő.
Közben egy másik égőn felforrósítok egy grill serpenyőt. A sajtot ujjnyi szeletekre vágom, és amikor a serpenyő már jó meleg, megsütöm őket. 1-2 perc mindkét oldalon elegendő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése