2012. november 14., szerda

Pudingos-diós csiga


A dió a nagy szenvedélyem, de megdolgozni érte nem szeretek. Pedig a szüleimnek és a férjem szüleinek is van diófája, de a diót sem törni, sem megpucolni nem szeretem. Szerencsére a szülők nem ennyire finnyásak, így őszidőben meg-meglepnek némi dióbéllel. Most anyuéktól kaptam egy jó adagot, egyből neki is veselkedtem a sütésnek. A pudingos-diós csigát a közeli pék aranygaluskája ihlette, és meglepően jó lett. A puding teljesen átjárta a tésztát, így másnaposan is szaftos és puha maradt a sütemény.

Hozzávalók (kb. 26 db csigához)
  • 1 adag "Szigetközi kakaós kalács" tészta
  • 1 zacskó vaníliás puding
  • 500 ml tej
  • 6 ek. kristálycukor
  • 1 kávéskanál vanília eszencia
  • 20-25 dk darált dió
  • 10 dk kristálycukor
  • 4-5 ek. tejszín vagy tej
  • 1 ek barna nádcukor

A kenyérsütő géppel, ahogy az a szigetközi kakaós kalácsnál írva vagyon, elkészítem a tésztát. Amíg a gép dolgozik illetve a tészta kel, elkészítem a pudingot. Ehhez 500 ml tejre, 6 ek. cukorra és egy kávéskanál vanília eszenciára van szükségem. Na meg persze a pudingporra. En leginkább a Dr. Oetker-t szeretem, de bármelyik másik márka is lehet. A kész pudingot langyosra hűtöm.
A késes robotgépbe teszem a diót és a cukrot. Finomra darálom. A cukorra azért van szükség, hogy a dióból kipréselődő olajat felfogja. Amúgy a darálék összecsomósodnak, összetömörödne. Valójában néhány kanálnyi cukor is elég lenne a célra, de mivel a végén úgyis összekeverném a diót és a cukrot, mire várjak?
A sütőt 180 fokra előmelegítem. Két nagyobb tepsibe sütőpapírt helyezek.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, és jól átdolgozom. Két részre osztom-gömbölyítem, és amíg az egyikkel dolgozok, a másikat félreteszem pihenni.
A tésztát téglalap alakban kinyújtom úgy, hogy nagyjából 0,5 cm vastag legyen. Rákenem a puding felét, amire rászórom a dió felét. A tésztát feltekerem úgy, mint a rétest. Noha a töltelék miatt nem egyszerű, azért igyekezzünk szorosan feltekerni.
Éles késsel 1,5-2 cm széles szeletekre vágom. Ujjnyi - másfél ujjnyi távolságot tartva az egyik tepsibe sorakoztatom a csigákat. Nagyjából 15-20 percig kelni hagyom, addig a másik adagot is elkészítem.
Amikor a csigák szépen megkeltek, mehetnek a sütőbe nagyjából 20 percre. Érdemes figyelni, nehogy túlságosan megpiruljanak. Közben a tejszínt elkeverem a barnacukorral. Amikor már csak 2-3 perc van hátra a sütésből, kikapom a csigákat a sütőből, és kenőecset segítségével megkenem őket a tejszínes cukorral. Ettől szép fényesek, csillogók lesznek. Így sütöm készre őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése