2013. január 25., péntek

Crepes Suzette


Azt olvastam a flambírozott palacsintáról, hogy igazi retro édesség. Valószínű ezért nem láttam még egyetlen étterem kínálatában sem.
Félve a flambírozástól, sokáig én sem mertem elkészíteni, pedig nagyon kíváncsi voltam az ízére. Aztán Nigella expressz receptje annyira felvillanyozott, hogy nekivágtam a műveletnek. Azóta pedig nincs megállás. Készítettem a családnak, barátoknak, na meg persze magunknak, amikor egy kis kényeztetésre vágyok, vagy éppen a férjemet akarom kényeztetni.
És mi ennek a desszertnek a hatalmas előnye, azon túl persze, hogy mennyei? Hogy bármikor pillanatok alatt elkészíthető. Feltételezem, hogy most többen összevonják a szemöldöküket, hiszen noha a palacsinta gyorsan elkészíthető, mégsem az a pillanatok alatt összedobható finomság. A megoldás a fagyasztott palacsinta. Nekünk mindig van néhány adag a fagyasztóban, ami csak arra vár, hogy Crepes Suzetté váljon.
Nem titok, hogy nálam nem sok készétel található a fagyasztóban. Ennek az az egyszerű oka, hogy nem szeretem a kiolvasztott és újramelegített ételek ízét. Töltött káposztán és palacsintán kívül nem is szoktam semmit lefagyasztani. Előbbit azért, mert azt bárhol, bármikor, százszor melegítve is hajlandó vagyok megenni, utóbbit azért, mert flambírozáskor átjárja a mennyei narancsos öntet, és azzal sülnek újra a palacsinták, így semmilyen mellékíz sem érezhető rajtuk.
Ez nem az eredeti Crepes Suzett recept, ez egy egyszerűsített, a saját szánk íze szerinti változat, ami remélem a ti tetszéseteket is elnyeri.

Hozzávalók (4 fő részére)
  • 8-12 db palacsinta (franciapalacsinta - csak a pontosság kedvéért)
  • 2,5 narancs leve - rostokkal együtt
  • 1 narancs reszelt héja
  • 75 g kristálycukor
  • 100 g vaj
  • 80 ml Triple sec, Grand Mariner vagy Cointreau

A palacsintákon és az alkohol kívül valamennyi hozzávalót egy nyeles lábosba öntöm. Magokra figyeljünk, nem lenne jó, ha azokat ropogtatnánk! Magas lángon felforralom, majd közepes fokozatra visszavéve, néha megkeverve, nagyjából 12 perc alatt sziruposra főzöm az öntetet.
Közben a palacsintákat felmelegítem, legyező formára hajtogatom, és kör alakban egy nagy serpenyőbe helyezem úgy, hogy kissé fedjék egymást.
A szirupot azon melegében a palacsintákra öntöm, és lassú tűzön nagyjából három percig forralom.


A likőrt (én Triple sec-et használok) az üresen maradt szirupos lábosba öntöm, és kicsit felmelegítem, majd a szirupos palacsintákra öntöm, és meggyújtom. Vigyázzunk az ujjunkra és a hajunkra, mert a láng hirtelen csap fel.
A palacsintákat még forrón tányérra szedjük, és meglocsoljuk egy kis sziruppal.
Utána már csak annyi a dolgunk, hogy bezsebeljük a dicséreteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése