2013. január 14., hétfő

Tésztasaláta Ancikától


Néhány évvel ezelőtt a sógoromék termékbemutatóra hívtak minket. Akkoriban nagy divat volt errefelé a birkaágyneműs bemutató, és mivel értékes ajándékkal kecsegtettek, ők is bevállalták az egy órás programot. Végül a bemutató majd két óráig tartott, és még szegény Andi sógornőm is szert tett egy "aranyos" becenévre, az előadó jóvoltából. Azóta, ha incselkedni akarunk vele, mindig Ancikának szólítjuk. De nem csak a becenév, hanem az ott feltálalt saláta is emlékezetes maradt. Oly annyira, hogy még én is elkészítettem, pedig én és a tészta nem vagyunk nagy barátságban. Ráadásul bolti majonézzel készül, amit né nem szívesen használok, de tényleg azzal az igazi.

Hozzávalók
  • 1 zacskó (500g) Orsótészta - én Gyermelyit használtam
  • 250 g szeletelt bacon
  • 250 g sajt (Trappista vagy Edami)
  • 1 piros pritaminpaprika
  • 200 g bolti majonéz
  • só, bors

A tésztát bő, sós vízben al dente-re főzöm. Közben a bacon szeleteket falatnyi darabokra vágom, és kevés olajon ropogósra pirítom. Felkockázom a sajtot és a paprikát (kb. 0,5mm-es oldalú kockákra gondoljunk - persze nem vonalzóval mérem az oldalakat, de ilyesmi méretre törekszem).
A megfőtt tésztát leszűröm, hideg vízzel átöblítem. Mély tálba öntöm, hozzáadom a bacont (még az abból kisült zsírt is), sajtot, pritaminpaprikát és ízlés szerint sózom, borsózom. Két fakanál segítségével óvatosan összeforgatom a hozzávalókat, és csak ezt követően borítom rá a majonézt, amivel óvatosan ugyan, alaposan összekeverem.
Hűtőben lehűtöm, majd fasírttal, sült hússal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése