2013. február 26., kedd

"Angyali pácban" sült oldalas


A Culinaris a héten nemzetközi füstölt paprika főzőversenyt hirdetett. A lényege, hogy olyan receptet kell beküldeni, amibe füstölt paprika is kell, illetve egy olyan fotót az ételről, amin legalább egy doboz La Chinata paprika is szerepel. Amikor megmutattam a felhívást a férjemnek, felcsillant a szeme, és egyből kérdezte: "Mikorra hozzam az oldalast?"
Előtte sem titok ugyanis, hogy kimondottan e miatt az étel miatt rendeltem a füstölt paprikát. A recept eredetijét Jamie vidéki otthonában láttam, de valamennyire azért kozmetikáznom kellett, hogy megtaláljam a nekünk tetsző ízt.
Azóta gyakori nálunk az "Angyali pácban (a férjem a névadó)" sült oldalas, egyben csirke, bárány comb - de persze csak nyáron. A verseny kedvéért azonban ma is bekapcsoltam a kerti grillt, a szomszédok nagy megrökönyödésére.

Hozzávalók (4 főre)
  • kb. 2 kg oldalas
  • 200 ml ketchup
  • 50 ml balzsamecet (bármilyen olcsó fajta megfelel)
  • 50 ml olaj
  • 1/4 tk őrölt szegfűszeg
  • 1/2 tk római kömény (egész)
  • 1 tk édeskömény (egész)
  • 1/2 tk őrölt bors
  • 1 ek (bő) só
  • 3-4 db babérlevél
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk majoranna
  • 4 nagy gerezd egész fokhagyma
  • 1 tk La Chinata füstölt paprika - édes
  • 1,5 tk La Chinata füstölt paprika - csípős

A sütőt 200 fokra melegítem. Az oldalast két szép darabba vágom - akkorára, hogy beférjen a tepsibe. Lemosom, majd deszkán hagyom száradni, amíg elkészítem a pácot.
Ez nem nagy ördöngösség. A hozzávalókat keverőtálba öntöm, és homogén állagúvá keverem. Az oldalast a tepsibe helyezem, és az egész pácot rákenem. Figyelek arra, hogy a hús mindkét oldalát egyformán érje a pác. Lefóliázom a tepsit, majd a sütő középső rácsán 1,5-2 óra alatt puhára sütöm a húst.
Nagyjából fél órával a sütési idő lejárta előtt beizzítom a kerti grillt, hogy kellően forró legyen, mire a hús megpuhul.
Maga a grillezés nem tart tovább 8-10 percnél, hiszen az oldalas már puha, omlós. Csak a füstös ízt akarom elmélyíteni, na meg persze egy kis ropogós kérget varázsolni a húsra.
Mindkét oldalt nagyjából 2x2 percig grillezem, és mindegyik fordítás előtt kenőecsettel felviszek egy adagot a tepsiben lévő nagyszerű pácléből a húsra.
Érdemes egy pohárba némi vizet készíteni a grill mellé, és ha esetleg nagyon begyulladna a páclétől, spricceléssel csökkenthetjük a lángot. A sógorom erre sört használ, de én édesapámtól vízzel tanultam.
Köretnek hagymás tört krumplit ajánlok, de mi friss fehérkenyérrel szeretjük a legjobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése