2013. február 14., csütörtök

Az én csirkés Thai tésztám


Azért hangsúlyozom a címben, hogy az én thai tésztámról van szó, mert egyáltalán nem konyítok a thai konyhához. Van némi halvány elképzelésem az ott használatos fűszerekről, szószokról, de eddig nem igen próbálkoztam semmilyen thai finomsággal. Amikor megkívántam, elrobogtam a Plázába, beálltam a Thai-kifőzde sorába, és kikértem az adagot. Közben persze hevesen bólogattam a szakácsnak, amikor aranyosan rákérdezett, hogy "tipősen, tipősen"?
Aztán néhány hete a nővérem főzött vacsorára valami nagyon hasonlót, amit én nagy lelkesen megszórtam csípőssel, elfeledkezve arról, hogy ami nekem a csípős, az másoknak már az ehetetlen kategória. Akkor határoztam el, hogy én is kipróbálom itthon ezt a tésztás finomságot, és láss csodát: még a férjemnek is ízlett. Azóta már többször készült, mert hát mindkettőnknek ízlik, sőt még gyors is. Akkor meg miért ne?

Hozzávalók (2 fő részére)
  • 1/2 csomag Mie tészta pl. Shan'shi márkájú (vagy bármilyen ázsiai tojásos tészta, de semmiképpen nem rizstészta)
  • kb. 400 g csirkemell
  • 1 szép nagy szál sárgarépa
  • 1 fej édeskömény
  • 1 közepes fej hagyma
  • 2 db egész tojás
  • 1 db csirke leveskocka
  • 2 ek. napraforgó olaj
  • 3 ek. szezámolaj
  • 2 ek. osztrigaszósz
  • 3-4 ek. teriyaki szósz (szójaszósz helyett használtam)
  • tabasco szósz ízlés szerint
  • só, bors

A csirkehúst falatnyi (tényleg csak falatnyi) darabokra vágom. Sózom, és leveskockás vízben puhára főzöm. Nem szűröm le, a főzőlében hagyom felhasználásig.
A tésztát sós, forrásban lévő vízbe teszem, és 3-4 perc alatt készre főzöm. Leszűröm, és meglocsolom 2 ek. szezámolajjal, hogy ne ragadjon össze.
Megpucolom a zöldségeket. A hagymát és az édesköményt éles késsel vékonyan felszelem, a sárgarépát vékony hasábokra aprítom.
Erős lángon felforrósítom a Tefal Wokot, de egy mély serpenyő is megteszi. Amikor már jó meleg, beleöntöm a napraforgó olajat és a maradék szezámolajat. Ha már az olaj is jó forró, beleöntöm a zöldségeket, amiket sózok (csak óvatosan), borsozok. Pár perc alatt, néha megkeverve előpirítom, majd lefedve készre párolom a zöldséget. Hozzáadom a húst, és összemelegítem a zöldséggel.
Közben tálba töröm a tojásokat, és kicsit felverem őket.
A zöldséges húst fakanállal a Wok egyik oldalára tolom, és a szabadon maradt helyre öntöm a tojás felét, amit kicsit hagyok keményedni, majd jól összekeverem - vagyis rántottává sütöm. A zöldséges húshoz keverem, majd így járok el a maradék tojással is.
A tésztát a többi hozzávalóhoz keverem, meglocsolom a különböző szószokkal, és 2-3 perc alatt készre főzöm. Nem árt megkóstolni, és szükség szerint tovább ízesíteni.
Azonnal, még forrón tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése