2013. február 2., szombat

Giorgio vinaigrett-je


Szombat. Takarítási nap. Ilyenkor nincs se időm, se pedig kedvem ebédet főzni. Azt esszük, amit a hűtőben találunk: vagy maradékot előző napról, vagy pedig szendvicset. De ma mégis valami másra vágytam, ami extra gyors és mégis finom. Némi szemlélődés után úgy döntöttem, hogy előrehozom a holnapi vacsorát: vegyes saláta Giorgio vinaigrett-jével és grillezett sajt.
Giorgio (azaz Giorgio Locatelli) öntetéből mindig van a hűtőben, mert egy adagból kb. 375 ml lesz, és a hűtőben hosszan (6 hónapig) eláll.
Amíg a grillserpenyő felmelegszik, a Halloumi sajtot kb. 1 cm-es szeletekre vágom, tálba borítom a zacskós saláta felét, vagy amennyit éppen megenni szeretnénk. Most három paradicsomot is beledaraboltam. Felrázom az öntetet, és 4-5 evőkanálnyit locsolok a salátám tetejére. Kicsit sózom, majd jól összekeverem.
A forró serpenyőben néhány perc alatt meggrillezem a sajtot, és már készen is vagyok.

Hozzávalók (kb. 375 ml öntethez)
  • 1/2 tk. tengeri só
  • 3 ek. vörösborecet
  • 300 ml extra szűz olivaolaj
  • 2 ek. víz

A sót tálba teszem, hozzáöntöm az ecetet és egy-két percig állni hagyom. Ennyi idő alatt a só fel is oldódik.
Amint ez megtörtént hozzáöntöm az olajat és a vizet, majd addig keverem, amíg az öntet össze nem áll, és be nem sűrűsödik.

Üvegbe öntöm, jól lezárom, és mehet is a hűtőbe. Ahogy írtam, akár 6 hónapig is eláll. Használat előtt mindig rázzuk fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése