2013. március 24., vasárnap

Baconos-gorgonzolás puliszka


Ma szerencsés napom van. Tegnap kétféle csirkecombot sütöttem, így a férjem mai ebédjét kipipálhattam. Magamnak meg végre olyat készíthettem, amit én szeretek, de a párom nem szívesen fogyaszt. A hozzávalókat már jó pár napja megvettem, csak az alkalomra vártam.
Azt azért nem árt tudni, hogy a puliszka kidermedve nem különösebben íncsiklandozó, így ha készítjük nagyjából akkora adag legyen, amennyi el is fogy.

Hozzávalók (2 fő részére - ennél kisebb adagot én nem tudok készíteni)

  • 1 bögre kukoricadara (2,5dl)
  • 3 bögre víz
  • 1 tk. só
  • 120-130 g húsos bacon
  • 150 g krémes gorgonzola sajt (most Galbanit használtam)
  • kevés olaj

A bacon-szeleteket ujjnyi darabokra vágom és kevés, 1-2 evőkanál olajon szép pirosra sütöm. Közben a vizet a sóval együtt felforralom. Amikor már forr, folytonos kevergetés mellett beleöntöm a kukoricadarát, majd végig kevergetve jó 5-6 percig főzöm. Nagyon kell rá figyelni, mert amikor nem keverjük azonnal fröcsögni kezd.
A sütőt elkezdem 200 fokra előmelegíteni.
A kis méretű jénai tálam aljába kb. 1,5 ek. olajat locsolok. Beleöntöm az elkészült puliszka felét, és nagyjából elsimítom. Rákanalazom a pörcösre pirított bacont, és rácsipkedem a gorgonzola bő felét. Erre jön a második réteg puliszka, majd a maradék sajt rácsipkedve.
A tál mehet a sütő középső rácsára, nagyjából 15-20 percre. Ez alatt a sajt megolvad, majd szépen pirulni kezd. Az ízek pedig finoman összeérnek.

Sütésnél két dologra figyeljünk:
1, amennyiben a tál túlságosan megtelne, mindenképpen tegyünk alá tepsit, hogy a kiolvadó zsír ne a sütőbe csepegje.
2, a jénaink még véletlenül se legyen vizes (pl. az alja véletlenül beleér a vízbe), mert a sütőbe téve elpattanhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése