2013. március 3., vasárnap

Húskrémmel töltött kifli


Szeretek régi szakácskönyveket bújni. Most éppen egy 1973-as kiadású kis könyvecske "Az én szakácskönyvem" került a kezembe. Rengeteg nagyszerű receptet találtam benne - már be is terveztem néhányat kipróbálásra. Egynek viszont nem tudtam ellenállni - reggelire el is készítettem. Pillanatok alatt elkészül - pont annyi idő kellett az előkészítéshez, amíg a férjem elrobogott újságért.
Délutáni uzsiszendvicsnek, vagy gyors vendégvárónak is tökéletes.

Hozzávalók (2 főnek reggelire)
  • 5 db kifli (én a nálunk kapható Bedő-csavart kiflit használtam - kb. 20cm hosszú)
  • 15 dkg felvágott (tarja, sonka, parizer - a lényeg, hogy legyen benne füstölt felvágott is)
  • 50 g puha vaj
  • 1 tk tejföl
  • 1 kk vaj
  • 1/4 tk őrölt pirospaprika

A sütőt 200 fokra melegítem. Sütőpapírt helyezek egy sütőlapra.
A felvágottat (én most 80 g baromfisonkát és 70 g füstölt kolozsvári szalonnát használtam) késes turmixszal krémesre aprítom, majd jól elkeverem a vajjal és tejföllel.
Levágom a kiflik tetejét, és megtöltöm őket a húskrémmel. A tetejükkel lefedve mehetnek is a sütőbe, mindösszesen 10 percre.
Közben a kiskanálnyi vajat mikroban felmelegítem, és belekeverem a pirospaprikát. A 10 perc letelte után kiveszem a kifliket a sütőből, kenőecsettel gyorsan megkenem őket a paprikás vajjal, majd további két percig sütőm őket. Ettől gyönyörű pirosak, ropogósak lesznek.
Még melegen tálalom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése