2013. március 12., kedd

Joghurtban pácolt csirkecomb


Néhány héttel ezelőtt a Culinaris receptversenye kedvéért beizzítottam a kerti grillt. Ezen felbuzdulva a férjem egyből felvetette, hogy ha már egyszer használtam, akkor miért ne használhatnám többször is? Hamar belementem, mert így legalább nem kellett azon törnöm a fejem, hogy mi is legyen az ebéd.
A recept alapját Nigella aludttejes csirkéje adta, de nem én lennék én, ha nem módosítottam volna rajta. Első pillantásra a bors mennyisége rengetegnek tűnik, de ne izguljunk, a hús csak enyhén pikáns lesz, és nem ehetetlenül csípős.

Hozzávalók (2 éhes felnőttnek)

  • 7-8 db csirke felsőcomb kifilézve 
  • 2 db Danone Activia natúr joghurt (vagy bármilyen más - kb. 250 ml)
  • 2 gerezd fokhagyma összezúzva
  • 1/2 ek. őrölt bors
  • 3/4 ek. tengeri só
  • 2 ek. étolaj

A csirkecombokat éles késsel kifilézem, majd jól megmosom, és deszkán száradni hagyom.
Előveszek egy nagyobb méretű uzsonnás zacsit (lehetőleg erős anyagból készültet) amibe beleszórom a pác összes hozzávalóját. Kanállal jól elkeverem, majd jöhetnek a combok. Egyik kezemmel befogom a zacskó tetejét, nehogy a pác kifolyjon, közben a másikkal addig mozgatom a combokat, amíg mindenütt befedi őket a joghurtos kence. Becsomózom a tetejét, és mehet a hűtőbe egy éjszakára. Na persze csak akkor, ha nem a sütés napján állunk neki a pácolásnak. Ebben az esetben két órát hagyom a húst a joghurtos keverékben. A hús így is fantasztikusan szaftos, omlós lesz.
Beizzítom a grillt. Amikor már jó meleg lerázom a pácot a combokról, majd jó 15-20 perc alatt készre sütöm őket. 
Grillezéshez mindenképpen helyezzünk némi vizet a kezünk ügyébe, mert a láng többször is be fog lobbanni!
Aki nem szeretne grillezni, az is nyugodtan elkészítheti ezt az ételt. Ehhez a combokat helyezzük magas falú tepsibe, locsoljuk meg további két evőkanál olajjal, majd fólia alatt jó 30 percig süssük 220 fokos sütőben. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése