2013. március 14., csütörtök

Töltött krumpli




Ez is egy régi, családi recept, amit néhány éve jegeltem. Ennek az oka, hogy az egyik fő alapanyagát, a Globus vagdalthúst nem találtam a boltban. Illetve találtam, de nem azt a régi, hagyományosan finom ízűt, mint amit megszoktam. Kipróbáltam más húskonzervekkel is, de sajnos nem ízlett, és az állaga sem volt megfelelő: túl puha, folyós maradt sütés után, egyáltalán nem volt jó érzés enni.
Aztán néhány hete anyósomék a Lidlben vettek egy reggeli sertésvagdaltat, aminek az íze pont olyan, mint a régi Globusé. Egyből be is terveztem a töltött krumplit, és ma el is készítettem. Most csak ebédre kettőnknek, de korábban már baráti vacsorán is kínáltam.

Hozzávalók (2-3 főnek)
  • 7 db közepes burgonya
  • 1 doboz (340 g) Oldenhäuser reggeli sertésvagdalt
  • 2 db tojás keményre főzve
  • 1 db tojás
  • 1 nagy szelet kenyér
  • 1 kk. csípős pirosarany
  • 1 nagy csokor petrezselyemzöld
  • 2 + kb. 4 ek. étolaj
  • só, bors, vegeta
  • tejföl a kínáláshoz

A sütőt 200 fokra melegítem. Egy nagyobb méretű, magas falú tepsibe kb. 2 evőkanálnyi étolajat löttyintek. A tojást felteszem főni.
A krumplit megpucolom, és karalábévájóval kiveszem a közepét. Amennyiben nem közepes, hanem nagyobb méretű krumplink van, akkor először hosszában félbevágom, majd úgy vájom ki. Jó üregesre csinálom, hiszen kell a hely a hústölteléknek. Arra azért figyelek, hogy az alját ne szakítsam át. A kivájt krumplit utólag megsütöm hasábburgonyának, vagyis semmi nem vész kárba.
A szelet kenyeret vízbe áztatom.
A vagdalthúst egy mély tálba teszem és villával összetöröm. Hozzámorzsolom a felpuhult, jól kinyomott kenyeret, majd jöhet az 1 db nyers tojás, pirosarany, finomra aprított petrezselyemzöld, 2 evőkanál étolaj, só-bors-vegeta ízlés szerint. A sóval, vegetával azért óvatosan bánjunk, hiszen a vagdalt is sós. Ugyanakkor a hústöltelék az átlagosnál sósabb kell legyen, hiszen a krumpli jócskán finomít majd rajta. Az egészet jól összekeverem. A közben keményre főtt tojásokat megpucolom, apróra (ujjhegynyi) vágom és finoman a töltelékhez keverem. Így nem törik nagyon össze.
A krumplikat bőséggel megtöltöm a húskrémmel, majd a tepsibe helyezem. A maradék két evőkanálnyi olajjal meglocsolom őket, és mehetnek a sütő középső rácsára.
Nagyjából 40-45 percig sülnek, addig amíg a krumpli megpuhul és picit megpirul.
Közben a kivájt krumplibelet olajban kisütöm, és később együtt kínálom a töltött krumplival.
Még finomabb lesz, ha tejfölt és savanyú uborkát adok hozzá.

Egy kép az általam használt vagdalthúsról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése