2013. május 6., hétfő

Sajtkrémleves sajtos pirítóssal


A közelünkben van egy szupi kis étterem. A sajtkrémlevesük messze földön híres, de persze nem tehetem azt, hogy ahányszor megkívánom rendelek egy tányérral. Szerencsétlen futár folyamatosan a lakásunk és az étterem között ingázna. Kerestem a neten is receptet, de egyik sem tetszett. Aztán a múlt héten elkezdtem kotyvasztani, és végre sikerült megközelítenem az imádott ízt. Tökéletes nem lett, mert az étteremben fantasztikusan finom pizzafedővel kínálják, amit én most nem sütöttem, de sajtos pirítóssal is nagyon finom.

Hozzávalók
  • 2 db közepes burgonya
  • 2 db natúr tömlős sajt
  • 1 db leveskocka
  • kb. 150 g sajt (pl. Trappista)
  • 3 ek. liszt
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 - 1,2 l víz

A burgonyát meghámozom, felkockázom és némi sóval és a leveskockával puhára főzöm. Közben a lisztet simára keverem a főzőtejszínnel és a tömlős sajttal. Nem a legdrágább fajtát kell megvenni, én most a CBA saját márkáját használtam, és tökéletesen bevált.
A puha krumplit kicsit félrehúzom a tűzről, és botmixerrel pürésítem. Ezt követően újra felforralom, és kézi habverővel hozzákeverem a tejszínes-sajtos eresztéket. Kevergetve néhány perc alatt készre főzöm. Megkóstolom, ha szükséges még sózom, de nem szabad elfelejteni, hogy még sajtot keverünk hozzá, ami tovább sósítja a levesünket. A megfőtt levest lehúzom a tűzről, majd 1-2 perc pihentetés után hozzákeverek nagyjából 100 g reszelt sajtot. Én nem szeretem forralni a reszelt sajtot. Fura lesz tőle az állaga, és szerintem még az íze is megváltozik.
Közben megpirítom a kenyeret, bőven teszek rá a megmarad reszelt sajtból.
A pirítósokat a tányérba halmozom, majd jöhet rá a leves is. Már csak némi extra sajt hiányzik a tetejéről, és már lehet is fogyasztani.
Amennyiben a levesből másnapra is marad, melegítésnél figyeljünk arra, hogy a leves ne forrjon fel, csak jó meleg legyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése