2013. június 20., csütörtök

Quesadilla


Igazán fura szerzetek vagyunk, mi emberek. Én legalább is az vagyok. Néhány héttel ezelőtt azon panaszkodtam, hogy hideg van, mikor lesz már meleg. Most meg a nagy melegtől szenvedek, és panaszkodok, hogy ez bizony már elviselhetetlen. Ilyenkor elgondolkodok, hogy vajon velem van-e a baj, vagy tényleg nem normális dolog, hogy két héttel ezelőtt még azon törtem a fejem, melyik télikabátot adjam Emesére, most meg pelusban altatom, lévén este 10 órakor még mindig 30 fok.
De most nem is annyira az időjárás a lényeg, vagyis valahol mégis. Hiszen a nagy melegre tekintettel a héten szinte semmit sem főztem, de a quesadilla azért belefért, mert pár perc alatt elkészül, így nem kell órákig a tűzhely mellett ácsorognom.
Gyors vacsorának, finom vendégvárónak, és nem tagadom, 38 fokos kánikulában még gyors ebédnek is tökéletes. Rengeteg változatot ki lehet rá találni, hiszen csak a hűtőnk tartalma és a képzeletünk szabhat határt próbálkozásainknak.

Hozzávalók (4 főre) - Alaprecept
  • 1 csomag tortilla lap (8 darabos)
  • kb. 250 g sajt (tetszés szerinti, amit éppen a hűtőben találunk) lereszelve
  • 1 csokor újhagyma / vagy egy közepes fej hagyma (de akár el is hagyhatjuk, ha nem szeretjük)

Változatok
  • maradék hideg csirkesült (amennyi van, nem kell óriás mennyiségben gondolkozni)
  • maradék hideg kacsasült (amennyi van, nem kell óriás mennyiségben gondolkozni)
  • bármilyen maradék sült
  • bacon
  • sonka
  • spenót
  • stb.
Attól függően kezdem melegíteni a serpenyőt, hogy milyen feltétet használok. Ha nagyobb darabok (pl. hideg sült) is kerül az ételbe, akkor a serpenyőt éppen csak langyosítom, és úgy kerülnek bele a hozzávalók. Amennyiben könnyen felmelegedő hozzávalókkal dolgozok akkor közepesre melegítem a serpenyőt.
Amikor ez megtörtént belehelyezek 1 tortillát. Rászórom a reszelt sajtot, a hagymát és a tetszés szerinti hozzávalót. Lefedem a másik tortillával, jól rányomkodom. Én nem finomkodok, a kezemet használom. Amikor az első lap elkezd szépen pirulni, már halljuk az olvadó sajt sercegését, és már a finom illatokat is érezhetjük. Ekkor óvatosan megfordítom az egészet, és néhány perc alatt a másik oldalt is készre sütöm.
Deszkára csúsztatom, felszelem, és már lehet is fogyasztani.
Önmagában is nagyon finom, de én szívesen kínálom sok-sok friss zöldséggel, vagy éppen görög salátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése