2013. június 27., csütörtök

Saláta sali


A férjemmel jót mosolyogtunk a recept nevén. Egy-két másodpercig még el is elmélkedtünk a lehetőségeken: Saláta saláta, Friss fejes saláta saláta, Saláta fejes salátából, stb. Ő tovább mosolygott azon is, hogy mi a manót keres egy ilyen recept a blogon, mert hát ezt a salátát pofon egyszerű elkészíteni. Persze, hogy egyszerű, ha van tapasztalatod az ecetes saláták készítésében. Egyszerű akkor, ha a kisujjadból kirázod mennyi víz, ecet, só, cukor kell ahhoz, hogy elérd a megfelelő ízhatást. Én évekig nem készítettem ezt a salátát, mert soha nem lett olyan, mint amilyennek én szerettem volna.
Biztos vagyok abban, hogy amikor édesanyám elolvassa a hozzávalókat elszörnyülködik a mennyiségeket. Már előre hallom, a "hogy lehet ennyire pazarolni"-t, de az az igazság, hogy én úgy szeretem a fejes salátát, ha tocsog az ecetes-cukros lében.

Hozzávalók
  • 1 óriási (vagy két közepes) fej saláta
  • kb. 1 l hideg víz
  • 6 ek (nem púpozott) porcukor
  • 1 ek 20%-os ecet
  • 3/4 tk só
  • 1 gerezd fokhagyma

A vizet, porcukrot, ecetet és a sót egy mély tálban addig kevergetem, amíg a cukor fel nem olvad. Ekkor fokhagymanyomó segítségével hozzápréselem a fokhagymát.
A salátát alaposan megmosom, majd falatnyi darabokra tépem, és az ecetes léhez adom. Jól összekeverem, kóstolom. Amennyiben mégis úgy alakul még sózom, cukrozom, ecetezem vagy éppen vizezem, attól függően mire van szükség.
Pár percig (lehet akár 15-20 is) állni hagyom, majd utána a férjemmel nekiveselkedünk, és az utolsó falatig eltűntetjük.
Nálunk a rántott csirke és újkrumpli kombinációhoz ez a tökéletes saláta, de pörkölt, vagy más húsos étel mellé is fantasztikus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése