2013. szeptember 17., kedd

Marika mama olajos paprikája


Marika mama az anyósom, akit régen mindig Marika néninek szólítottam, de amióta Emese megszületett mamává avanzsált. Ő igazi magyarországi háziasszony, aki teljesen más konyhát visz, mint édesanyám. Vannak olyan fogásai, amiket imádok, és vannak olyanok, amikre még a mai napig összevont szemöldökkel nézek. De ez így normális, hiszen az erdélyi és a dunántúli konyha eléggé eltérő ízvilágot képvisel, és nem szerethetünk mindig mindent egyformán. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindegyiket ismerhetem sőt, tetszés szerint keverhetem. Így soha nem unjuk meg az ízeket, mert bárhol eszünk, mindig mást kóstolunk.
Marika mama télire eltett paprikáját különösen szeretem. Nem csak azért, mert nagyon finom, hanem mert már egy-két nappal az elkészítése után is lehet fogyasztani, ráadásul igazi zsákbamacska: sose tudhatom, hogy melyik paprika lesz csípős és melyik nem. Ez pedig igazán jó móka.

Hozzávalók
  • kb. 4 kg almapaprika
  • 1 liter 10%-os ecet
  • 2 l víz
  • 1/2 kg cukor
  • 2 ek só
  • 1 dl olaj
  • 1/2 dkg szalicil
  • 3-4 db babérlevél

Néhány dunsztosüveget jól kimosok, és 50 fokos sütőben előmelegítek.A paprika kivételével az összes hozzávalót egy tiszta lábosba öntöm és felforralom. Közben a paprikát megmosom, a szárát levágom, és villával néhány helyen megszurkálom. Ügyelek, hogy sérült paprika ne kerüljön felhasználásra.
Amikor az ecetes víz már forr beleteszem a paprikákat, és három percig forralom őket. A három perc után húscsipesszel üvegekbe teszem a paprikákat és rájuk merem a levet. Lezárva hagyom őket kihűlni. Amennyiben marad némi lé, ne öntsük ki - tegyük hűtőbe. Előfordulhat, hogy másnapra a paprikák magukba szívják a levet, amit pótolni kell. A paprikákat mindig teljesen lepje el a főzőlé, mert különben megbarnulnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése