2013. október 17., csütörtök

Brokkolikrémleves

Szegény brokkoli nem tartozik a kedvenceim közé. Pedig igazán jól indult az ismeretségünk - imádtam roppanósra főzni, majd vajon (némi vegetával megszórva) megpirítva enni. Ráadásul nem csak köretnek, hanem lightos vacsorának is. Aztán a munkahelyi étteremben ettem csőben sütve, Dubarry szeleten, levesnek, köretnek, és teljesen kiábrándultam belőle. Amikor fogyókúráztam újra felkerült az étlapra, méghozzá krémlevesként, karfiollal kiegészítve. Persze abban a változatban nem volt tejszín, de úgy csak én ettem meg, így meg az egész család.
Fénykép az nincs, mert olyan gyorsan elfogyott, hogy esélyem se volt szép tányért, fényképezőgépet előkotorni.

Hozzávalók (4 főre)
  • 250 g brokkoli (már megtisztítva)
  • 250 g karfiol (már megtisztítva)
  • 1 dl tejszín
  • só, bors

A megtisztított brokkolit és karfiolt annyi sós vízzel, ami bő másfél ujjnyival elfedi a zöldségeket készre főzöm. A vizet ne sózzuk agyon, ráérünk később is korrigálni az ízeken.
Amikor a zöldségek megfőttek, előkapom a botmixert és a főzővízzel együtt pürésítem őket. Ekkor jöhet még némi só (amennyiben szükséges), bors és még egy-két perc a tűzön, hogy újra felforrjon az étel. Amikor már forr, hozzákeverem a tejszínt, amivel csak 1-2 percig rotyogtatom.
Levesgyönggyel, pirítós kenyérrel, vagy csak úgy magában is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése