2013. október 17., csütörtök

Mustáros csirkecomb


Azok akik személyesen is ismernek tudják, hogy vesszőparipám a másnapos sült hús. Tudom, hogy finnyás vagyok, de másnap már képtelen vagyok megenni a sülteket. Ez alól csak néhány szaftos husi képez kivételt, és ezeket bizony előszeretettel főzöm. Mert igaz, hogy szívesen tevékenykedek a konyhában, de olyan jó érzés néha, hogy csak be kell nyúlni a hűtőbe és előszedni a kész ebédet. Ez a mustáros csirkecomb is ilyen másnaposan is jó finomság, sőt. Ez egyenese másnap az igazi, mert a hús jól megszívja magát a szafttal, és igazán különleges ebéd lesz belőle. A recept nem az enyém, hanem Stahl Judité. Én csak a sütési időt növeltem, mert nem hiszek a 25 perc alatt készre süthető csirkecombban.

Hozzávalók
  • 1 kg csirkecomb (alsó, felső vegyesen) - most két mellecskét is hozzácsaptam, az is finom volt
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 ek olívaolaj (szigorúan az, mert fantasztikusan pikáns ízt ad az ételnek)
  • 2,5 dl száraz fehérbor (én csináltam már roséval is)
  • 2 ek dijoni mustár
  • só, bors
  • petrezselyemzöld a végére

A sütőt 220 fokra előmelegítem.
A combokat sózom, borsozom. Előveszek egy sütőben is használható lábost (ha csak nyeles vagy füles van, azt vastagon - több rétegben fóliázzuk be, így nem ég meg a nyél vagy fül) és  a felforrósított olajon oldalanként 1-2 perc alatt előpirítom a húst. Közben a vöröshagymát vékonyan felszeletelem, és a combok elősütése után hátramaradt olajon nemcsak megfonnyasztom, hanem aranyszínűre is pirítom. Ehhez közepes lángot használok, és viszonylag gyakran átkeverem a hagymát. Közben egy mérőkancsóba öntöm a bort és a mustárt, majd jól összekeverem őket. Amikor a hagyma már szép aranyszínű ráhelyezem a combokat, és felöntöm a mustáros borral. Magas lángon összerottyantom, majd jöhet az alufólia, és 40 percnyi sütés a forró sütőben.
Az idő letelte után leveszem a fóliát, a combokat megfordítom, és további 10 perc alatt szép pirosra sütöm őket.
Tálaláskor megszórhatjuk friss petrezselyemzölddel (én ezt most elhagytam, mert hétfő este előre főztem a keddi ebédet, így nem díszítgettem).
Mi főtt rizzsel szeretjük a legjobban.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Tünde,
    Tudnál javasolni egy-két konkrét bort ehhez?
    Köszönöm szépen!
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szilvi,
      valójában bármilyen száraz fehérbort használhatsz, amit otthon találsz. Nem kell drága fajtában gondolkozni. Én legutóbb juhfarkat használtam, de bevallom már furminttal is készítettem, mert akkor éppen az volt itthon.
      Üdv,
      Tündi

      Törlés