2014. február 13., csütörtök

Borsó főzelék

Hosszú ideig eszembe se jutott feltenni ezt a receptet. Mert hát főzeléket mindenki tud főzni, gondoltam én. Akkor meg minek tenném fel a receptet a blogra? Talán azért van értelme, mert én így szoktam, és nagy valószínűséggel más meg máshogy.
Anyósom, Marika néni, soha nem szerette a borsó főzeléket. Mindig azt mondta, hogy eleget evett a menzán, sose szerette, mert "édes volt, és ronda fehér".
Aztán egyszer megkóstolta az én változatomat, és azóta mindig dupla adagot főzök, hogy neki is jusson belőle.

Hozzávalók (4 fő részére)
  • 800-900 g borsó (lehet friss és fagyasztott is)
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • kevés (3-4 ek.) étolaj
  • 1 bő teáskanál őrölt pirospaprika
  • só, vegeta
  • csípős Piros Arany
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 kis doboz tejföl (elhagyható)
  • 2 púpozott ek. liszt

A hagymát apróra vágom, és az olajon üvegesre párolom. Beleszórom a pirospaprikát, gyorsan elkeverem. Máris hozzáadom a borsót, majd felöntöm némi (kb. 4-5dl) vízzel. Nem túl sokkal, mert nem leves készül, hanem főzelék. Jöhet az apróra vágott petrezselyemzöld, csípős Piros Arany - egy nyomás, de aki nem fél tőle, nyugodtan cifrázhatja. Só, vegeta, és fedő alatt puhára párolom.
Közben a lisztet kevés vízzel és a tejföllel simára keverem, vagyis eresztéket készítek. Amennyiben valaki érzékeny a tejfölre, akkor egyszerűen el kell hagyni. Amikor a borsó már puha, folytonos kevergetés mellett hozzáöntöm az eresztéket. Kevergetve 4-5 perc alatt készre főzöm.
Tükörtojással, fasírttal, sült pulykacombbal vagy éppenn bundás kenyérrel is isteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése