2014. február 13., csütörtök

Joghurthab karamellás banánnal


Mostanában egymást érik a vendégek nálunk. Ez nem annyira meglepő, hiszen Csenge baba már elmúlt hat hetes, nyugodtan fogadhat vendégeket.
Anyának meg apának persze főhet a feje, hogy mit is tegyen az asztalra. Olyan kell, ami gyors és viszonylag egyszerű, hiszen a kicsi hercegnőink mellett örülök, ha sikerül időre kitakarítani a lakást, és mellette még össze is dobni valamit, ami nem utolsó sorban még finom is. Vannak saját receptjeim is, de szeretek újakat is kipróbálni. Ilyenkor igen hasznos Stahl Judit gyors receptes sorozata. Mert csak lekapom a polcról valamelyiket, és felelevenítek egy-két finomságot.
Ez a desszert, amit régen gyakori nyalánkság volt nálunk, Lívinek és Andrisnak készült.

Hozzávalók (4 adag)
  • 2dl habtejszín
  • 3 ek. porcukor
  • 2 dl natúr joghurt (én 1db aktíviát használok)

  • 2 banán
  • pár csepp friss citromlé (én nem használok, csak ha nem azonnal kerül a karamell a banánra)
  • 10 dkg cukor
  • 1dl habtejszín
  • 5 dkg vaj
  • 3 ek. rum

  • a tetejére némi barna cukor

A joghurtos habbal kezdek. Ehhez a habtejszínt (szigorúan hideg kell legyen, amúgy nem lehet felverni) a porcukorral  kézi mixer segítségével lágy habbá verem. Ehhez keverem a szintén hideg natúr joghurtot. Amint kész vagyok, megy a hűtőbe.
A cukrot egy teflonserpenyőben karamellizálom. Ehhez először magas lángon (kb. 2 perc), majd mérsékelt tűzön további 8-10 perc alatt gyönyörű aranyszínű karamellé olvasztom. Nem kevergetem, csak néha rázogatom, mert nem szeretném a visszakristályosodna.
A karamellhez öntöm az 1dl tejszínt és a vajat. Amikor már nem sistereg jöhet a 3 ek. rum is. Addig kevergetem, amíg a karamell felolvad a vajas, rumos tejszínben.
Közben a banánokat megpucolom, felkarikázom. Aki akarja használhat citromlét a barnulás ellen, de valójában csak akkor szükséges, ha nem azonnal (mondjuk 10 perc) keverjük össze őket a karamellel.
A banánkarikákat tálba szórom. Rájuk öntöm a karamell szószt. Már csak annyi dolgom van, hogy a karamellre kanalazzam a joghurthabot, megszórjam némi barna cukorral, és készen is vagyok.
Én előre szoktam dolgozni. Elkészítem a joghurthabot és a karamellás banánt. Amikor pedig a desszertre kerül sor, a habot a karamellre kanalazom, és kész. Gusztusosabb, ha külön tálkákat használunk, de én most a nagy tálas változatot fotóztam le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése