2014. február 13., csütörtök

Spenót főzelék

Gyerekként utáltam a főzeléket. Ki nem állhattam, ha az volt ebédre, márpedig elég gyakran az volt. Aztán eltelt néhány év, felnőttem, és egyre jobban elkezdtem megszeretni őket. Na nem mindegyiket, de a spenót igazi kedvenc lett. Meg a tök, na meg a borsó. Emese rám ütött: ki nem állhatja a főzeléket, úgy mint én gyerekként. Vagy az apjára? Aki szintén nem szereti a főzeléket, csak ha hús van mellé. Ettől függetlenül úgy döntöttem, hogy egyre gyakrabban főzök ebédre főzeléket, mert nem árt ha Emese megszereti. Ez a spenót úgy tűnik bejön neki.
 
Hozzávalók (4 fő részére)
  • 800 g spenótpüré (friss vagy fagyasztott)
  • 800 ml - 1 l tej
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1,5 tömlős sajtkrém
  • 3-4 ek. étolaj
  • 2 púpozott ek. liszt
 
Az olajból és a lisztből rántást készítek. Beleteszem a spenótpürét (ha fagyasztott nem engedem ki teljesen csak annyira, hogy legyen egy kis leve), és jól összekeverem. Hozzáadom a tej háromnegyedét, és gyakori (az elején folyamatos) kevergetés mellett felfőzöm. A maradék tejet elkeverem a sajtkrémmel, és azt is a spenóthoz öntöm. Sózom, majd néhány percig (5-6) forralom. Ekkor fokhagymanyomóval hozzápréselem a fokhagymákat, 1-2 percig főzöm, és már készen is vagyok.
 
Fontos: a spenót forrás közben erősen fröcsög. Tegyünk rá fedőt, és keverésnél is legyünk óvatosak.
A sajtkrém elhagyható (anyukám nem is használ), hiszen az ízén sokat nem változtat, csak az állaga sokkal krémesebb lesz tőle.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése