2014. március 9., vasárnap

Csokis püspökkenyér


Csoki, csoki, csoki. Már többször is írtam, hogy elválaszthatatlanok vagyunk, én és az étcsokoládé. Így persze minden olyan süteményt is imádok, ami étcsokoládéval készül. Ezt a püspökkenyeret Nigellától lestem el, és igazság szerint egyetlen dolgot változtattam meg: lehagytam a tetejéről a csokiforgácsot. Ennek az az oka, hogy nem szeretem a csokiforgácsot a sütik tetején. Elkészítése igen egyszerű, és nagy előnye, hogy a hűtőben hosszan eláll, ráadásul 2-3 nap után még finomabb is, mint a sütés napján.
A recept csokipasztillát ír elő, de valljuk be, azt nem sok helyen lehet venni. Ahol meg lehet, hát nem olcsó mulatság. Nem kell kétségbe esni miatta. Használjunk táblás étcsokoládét, amit késsel apró darabokra vágunk.

Hozzávalók (1 királyformához)
  • 27 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 50 g kakaó (ha lehet, akkor holland)
  • 18 dkg vaj
  • 1 dl tejföl
  • 2 egész tojás
  • 100-120 ml forró víz
  • 17 dkg kicsi csokipasztilla (apróra vágott étcsokoládé)

Csokiszirup
  • 125 ml víz
  • 100 g cukor
  • 1 ek. kakaó

Törekedjünk arra, hogy a hozzávalók szobahőmérsékletűek legyenek, így időben vegyük elő őket a hűtőből.
A sütőt 170 fokra melegítem. A királyformát kibélelem alufóliával úgy, hogy az alufólia túllógjon a süteményformán.
A száraz hozzávalókat robotgépbe szórom, és egy-két pörgetéssel összekeverem őket. Jöhet a vaj, tejföl, tojás, amivel simára keverem a tésztát. Hozzáöntöm a forró vizet, majd a csokidarabokkal is jól elkeverem a süteményt.
Formába öntöm, majd a sütit egy órán át sütöm a sütő középső rácsán. Nem árt néha rá-rá nézni, mert megpirulhat a teteje. Ilyenkor fóliával szoktam letakarni.
Közben a szirup hozzávalóit összekeverem, felforralom, majd kb. 5-8 perc alatt sziruposra főzöm.
Amint az 1 óra letelt kiveszem a sütit a sütőből, hústűvel jól megszurkálom, és ráöntöm a szirupot. Ne ijedjünk meg, ha a hústűn rajta marad a tészta, nem nyers, ilyen állagú kell legyen. Aki szeretné, néhány perc után megszórhatja a püspökkenyér tetejét csokiforgáccsal.
A sütit szobahőmérsékleten hagyom kihűlni, majd hűtőben tárolom.
Csokis sütemény lévén, akkor a legfinomabb, ha fogyasztás előtt legalább 10 percet "melegszik" szobahőmérsékleten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése