2015. január 25., vasárnap

Kókuszos-csokis zebratorta


Csenge baba már több mint egy éve megszületett, de rajtam még mindig akad egy-két felesleges kiló. Hiába járok el lelkesen edzésre, a karcsúsodás meggyorsítása érdekében néhány hét diétát is kénytelen voltam-vagyok bevetni. Ez viszont messze nem jelenti azt, hogy nem sütök-főzök lelkesen, hiszen el kell látnom az én kicsinyeimet és a férjemet is. Sőt. Mintha valami kényszer hajtana, minél inkább diétázok, annál inkább és annál gyakrabban sütök. Vagy azért, hogy a friss sütik illatával jóllakhassak, vagy, hogy megerősítsem magam, hogy ingen, kibírom kóstolás nélkül.
Ezt a tortát Emesével sütöttük, és ő is töltötte be a fő kóstoló szerepét. Ugyanúgy imádja a nyers tésztát nyalakodni, mint én. Nem is kérdés, hogy kire ütött :)

Hozzávalók (26 cm-s tortaforma)

  • 270 g fehér liszt
  • 100 g kókuszreszelék 
  • 1 sütőpor (12 g)
  • 1 ek. kókuszaroma (vagy 2 ek. kókuszlikőr - bármilyen)
  • 5 tojás (szobahőmérsékletű)
  • 250 g porcukor
  • 250 ml étolaj
  • 125 ml víz
  • 2 ek. keserű kakaópor (holland)

A sütőt 170 fokra melegítem. A tortaformám aljába sütőpapírt helyezek, és nekilátok a sütinek.

Egy tálba mérem a lisztet, kókuszreszeléket, sütőport és összekeverem őket. 
A tojásfehérjéket csipet sóval kemény habbá verem és félreteszem. Innentől kezdve gyorsan dolgozok, nehogy a hab összeessen. 
A tojássárgákat a porcukorral fehéredésig keverem (természetesen kézi turmixot használok, hiszen miért ne könnyíteném meg a munkámat, ha már mód van rá?) Hozzákeverem a kókuszaromát, étolajat és a vizet. Továbbra is turmixot használva apránként hozzákeverem a lisztes keveréket. Amikor kész vagyok, néhány óvatos, de határozott mozdulattal a tésztához forgatom a tojáshabot.
Két részre osztom a tésztát, és az egyikbe beleszitálom a kakaóport. Kész is van a kétféle tészta.

Evőkanalat ragadok, és kétkanálnyi fehér tésztát a sütőforma közepére halmozok. Következik két evőkanálnyi barna tészta, ami a tortaformában lévő fehér tészta közepére kerül. Így folytatom addig, amíg mindkét tésztám el nem fogy.

Ezt követően nagyjából 50 perc alatt a sütő középső rácsán készre sütöm a tortámat. Ha menet közben nagyon pirulna, fóliával védem a tetejét. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy elkészült-e már. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése