2013. szeptember 10., kedd

Citromos báránycomb

 

Már többször is említettem, hogy milyen szerencsés helyzetben vagyunk. A férjem és az én szüleim is kertészkednek, fantasztikusan finom zöldségeket és gyümölcsöket termelnek. Ezen kívül az anyukák lelkes háziasszonyként befőznek, tartósítanak, savanyítanak - így nekem az ősz közeledtével nincs más dolgom, mint helyet csinálni a fagyasztóban és a spájzban. Ennek a helycsinálásnak az eredménye a hétvégi báránysült is. Alighanem többen meglepődnek majd azon, hogy nem használok rozmaringot a bárányhoz. Ennek nem csak az az oka, hogy éppen nem volt itthon, hanem az is, hogy nem szeretem az ízét. Így függetlenül attól, hogy mennyire illik a rozmaring a bárányhoz, én soha nem használok hozzá.

Hozzávalók
  • 1 szép, konyhakész báránycomb (kb. 1,5 kg)
  • 1 citrom
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 3-4 ek. olaj
  • só, bors

A sütőt 200 fokra előmelegítem. Egy akkora tepsibe, amelyikben a comb kényelmesen elfér 2 evőkanálnyi olajat loccsantok és félreteszem.
Közben egy méretes serpenyőt magas lángon felforrósítok. A húst megmosom, megszárogatom. Éles késsel mindkét oldalon bevagdosom. Bőséggel sózom, borsozom. Egy kis olajat kenek a hús mindkét oldalára, majd a forró serpenyőben szépen megkapatom a combot. Ehhez nem kell több, mint 2-2 perc oldalanként.
Közben a citromot felszelem, és a fél centis karikákat a tepsibe szórom. A hagymának csak a külső héját távolítom el, míg a fokhagyma gerezdeket egyáltalán nem pucolom meg. Ezek is mehetnek a tepsibe.
Az előpirított báránycombot a tepsibe helyezem, kevés olajat locsolok a tetejére, és bő 2 dl vizet öntök még hozzá. Lefóliázom, és mehet is a sütő középső rácsára.
Amint a hús forrni kezd a sütőben, visszaveszem a hőfokot 180 fokra. Másfél óra sütés után megfordítom a combot, és továbbra is fólia alatt még jó órát sütöm a bárányt.
Ekkor maximumra állítom a sütőt - ez nálam 250 fok - és fólia nélkül 10-10 perc alatt szép pirosra sütöm a comb mindkét oldalát.
A kész sültet rácsra helyezem, és fólia alatt jó fél órát pihentetem.
Melegen joghurtos salátával, hidegen Gyöngyi néni dinsztelt krumplijával fogyasztottuk. Mindenhogy ízlett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése