2013. szeptember 17., kedd

Sóskás bárányleves

Vasárnap sóskát tettem el télire, és nem bírtam ki, hogy ne tegyek félre egy keveset egy finom leveshez. Most nem a sima sóskás változatban, hanem egy bárányhúsos levesben gondolkoztam.

Hozzávalók (2 napi adag 4 fő részére)

  • kb. 300-400 g bárányhús (például levesbe való apróhús, de én most pont a bordarészét használtam)
  • 2 ek 20%-os ecet
  • 400 g télire eltett sóska 
  • 1/2 bögre rizs (kb. 100-120g)
  • 2-3 ek olaj
  • só, vegeta

Első lépésként finomítok egy keveset a bárány erőteljes ízén. Ehhez egy akkora lábosban, amiben a hús elfér vizet forralok. Amikor forr beleöntök 2 ek ecetet - vigyázat, felhabzik! Ebbe teszem bele a húst, amit 2-3 percig forralok. Leszűröm, majd sós-vegetás vízben puhára főzöm. Nem kell sok víz, mert ezt úgyis elöntöm, a leveshez frisset használok.
Amikor a hús megfőtt, már nincs is más dolgom, mint elkészíteni a sóskalevest. A plusz lépés az, hogy amikor a paprikás olajat vízzel feltöltöm a sóska mellé egyből beteszem a húst is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése