2014. február 13., csütörtök

Sült pulykacomb


Gyerekkorom Erdélyében nem gyakran került pulyka az asztalra. Nem is emlékszem, hogy ettem volna, habár anyukám már tiniként is többször vágott pulykát. Így amikor először ettem pulykacombot (alsó) erősen húztam a számat, mert inas volt, rágós, és tele volt hosszú csontokkal. Hosszú ideig nem is voltam hajlandó többet megkóstolni, de szerencsére a férjem rávett, hogy kipróbáljam az ő változatát.
Azóta gyakori vendég az asztalunkon a puhára, omlósra sütött pulykacomb. Már csak azért is, mert Emese is nagyon szereti.
Ma is azt ettünk. Mi, felnőttek borsó főzelékkel, Emese pedig krumplipürével. De nagyon finom francia salátával vagy éppen majonézes kukoricával is.

Hozzávalók
  • pulyka alsócomb (Tetszés szerinti mennyiség. Én ma 1db 1kg-osat és 2db 0,5kg-osat használtam)
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • kb. 100 g füstölt szalonna
  • 3 ek. csípős dijoni mustár
  • 2-3 nyomás csípős Piros Arany
  • 1 ek. majoranna
  • 1,5 tk. füstölt pirospaprika (csak akkor használok füstöltet, ha nincs itthon szalonna, amúgy édes nemes pirospaprikával dolgozok)
  • 3-4 ek. étolaj + további 2-3 ek. étolaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • só, bors

A sütőt 220 fokra előmelegítem. A mustárt, Piros Aranyat, majorannát, pirospaprikát elkeverem a 3-4 evőkanál étolajjal.
Egy nagy tepsibe (amiben a combok kényelmesen elférnek) elosztok 2-3 ek. étolajat. A fokhagymákat megpucolom, és vékony (2-3mm) csíkokra szelem. A szalonnát felkockázom (kis kockákra, hiszen tűzdelni fogok vele). A combokat megmosom, megszárogatom, majd éles késsel centinként bevagdosom. Jól megsózom-borsozom őket, majd egy kisebb késre váltok, amivel alaposan megszurkálom a combokat. Minden résbe 1db fokhagymát és 1db szalonnát tuszkolok.
Itt tartozok egy vallomással. Én annyira nem szeretem a szalonnával tűzdelt húsokat, ezért is használok a saját adagomhoz füstölt pirospaprikát.
A combokat vastagon bekenem a mustáros kencével, jól be is dörzsölöm őket. Mehetnek a tepsibe, amibe 2,5 dl forró vizet öntök. A hagymát nem pucolom meg, csak a külső vastag héját szedem le. Félbe vágom, a tepsibe dobom. Alufóliával letakarom, és a forró sütőbe dugom.
Amint sülni kezd visszaveszem a hőfokot 190-200 fokra. Bő 2,5 órát sütöm a combokat, közben egyszer megfordítom őket. Amikor a husi már jó puha, a sütőt grillre állítom, a fóliát eltávolítom, és nagyjából 10 perc alatt gyönyörű pirosra sütöm a combokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése